Grøn Kommunikation
10.10.20253H Law
Sponseret
Når mærker vildleder: EU strammer reglerne for grøn markedsføring
Med de nye EU-regler får mærkningsordninger et markant løft i troværdighed. Kun dokumenterede og uafhængigt certificerede mærker vil fremover være tilladt. Virksomheder bør derfor allerede nu gennemgå deres grønne markedsføring.
08.10.2025MäRK
Sponseret
Fra logik til magi - Virksomhedernes bæredygtighedsfortællinger skal flytte ud af hjernen og ind i hjertet
Når virksomheder taler om deres grønne omstilling, taler de oftest om den med et rationelt afsæt. De deler mål, data, KPI’er, certificeringer og ESG-jargon. Det er der ikke noget galt i, hvis det handler om at dokumentere og skabe transparens – tværtimod. Men vi glemmer, at det ikke er den slags kommunikation, som får os til at handle og agere anderledes. Den giver virksomhederne licens til at tale, men det skaber ikke nødvendigvis følgeskab. Den virkelige kommunikationsopgave, vi står overfor i dag, er at gøre ansvarlighed levende. At forvandle det, der står i strategien til noget, mennesker kan mærke, spejle sig i og få lyst til at være en del af. Det kræver en bevægelse væk fra den ensidige logik og hen mod fortællinger, der rummer følelser, identitet og fællesskab. Kort sagt: fra logik til magi.
02.09.2024Miljømærkning Danmark
Sponseret
Seminar: Bliv klogere på forbrugeradfærd og grøn kommunikation!
Vær med på første række, når Miljømærkning Danmark fremlægger resultatet af det sprit-nye nordiske forbrugerstudie, der kaster lys på forbrugernes syn på den grønne omstilling samt virksomhedernes og de officielle miljømærkers rolle heri. I analysen – der er den mest opfattende af sin art i Norden - kommer vi både rundt om, hvad forbrugerne er særligt optagede af og bekymrede for, ligesom vi dels ser på deres egen vilje til at gøre noget for den grønne omstilling og deres opfattelse af virksomhedernes rolle.
23.11.2023SustainBusiness
Sponseret
Sustain Report og de syv små greenwashing-synder
Bæredygtighed, grøn kommunikation og greenwashing er tilbagevendende emner på netmediet Sustain Report, der skriver kritisk – og til tider endog meget kritisk – om virksomheder, der gør sig grønnere end de er og bruger ord som ”bæredygtig” i flæng. Men hvorfor har disse emner så stor fokus hos Sustain Report?
20.04.2023CSR.dk
Analyse: Færre end hver anden forbruger tænker bæredygtighed ind i deres onlinekøb
Trods fokus på klima og bæredygtighed i medier og virksomheder ser det tilsyneladende ikke ud til at have en effekt på forbrugernes shoppevaner på nettet. En e-handelsanalyse af Dansk Erhverv viser nemlig, at under halvdelen har bæredygtighed i tankerne, når de shopper på internettet.
Udgiver
Copyright 2023
