Nu bruger FLEYE Copenhagen meget mindre tid på dataindsamling
47 punkter om klimadata for en plastikpose. Så detaljeret kan kundernes spørgskemaer være til FLEYE Copenhagen. Tidligere var det meget tidskrævende. Men nu har virksomheden med hjælp fra Klimaklar fundet løsninger til at gøre arbejdet meget lettere.
FLEYE Copenhagen bruger i dag meget mindre tid på at finde klimadata og mere tid på de ting, der gør en forskel for forretningen. Foto: Klimaklar
FLEYE Copenhagen er et dansk brillebrand, der designer og sælger briller til både danske og internationale forhandlere. Og selvom virksomheden er en SMV, der – som de selv formulerer det - nok aldrig selv vil blive ramt af krav om dokumentation fra myndigheder, så får virksomheden omfattende spørgeskemaer fra kunder, der efterspørger dokumentation for produkters og emballagers klimaaftryk.
Skal ikke længere starte forfra hver gang
Tidligere måtte FLEYE Copenhagen starte forfra, hver gang et nyt spørgeskema landede fra en kunde. For CFO Mette Borgquist og controller Nadia Andersen blev opgaven hurtigt omfattende og tog tid fra andre vigtige områder, når et enkelt skema kunne rumme op mod 47 datapunkter bare for de plastikposer, som brillerne pakkes i.
Med Klimaklar har de fået viden og struktur til at samle deres data ét sted. I dag kan de genbruge oplysningerne og finde dem frem, når en ny forespørgsel lander – i stedet for at starte forfra hver gang.
- Klimaklar har givet os et internt værktøj til at organisere vores data og et sted at gemme dem. Det betyder, at de ikke længere havner tilfældige steder på tilfældige måder, fortæller Mette.
På sigt er målet, at kunderne selv kan tilgå en database og hente de oplysninger, de har brug for – så kan FLEYE Copenhagen spare endnu flere ressourcer.
Vi forstår nu, hvad vores kunder spørger om, og hvorfor de spørger. Det gør processen meget lettere.
Mette Borgquist, CFO, FLEYE Copenhagen
Prioriteterne kom på plads og arbejdsbyrden er mindsket
Da FLEYE Copenhagen gennemførte Klimaklars basisforløb, fik de ikke bare styr på begreberne – de fik også en bedre forståelse for, hvad kunderne egentlig efterspørger, og hvorfor spørgsmålene bliver stillet.
Tidligere følte Mette Borgquist og Nadia Andersen sig nødt til at besvare hvert eneste punkt, også selvom en del af punkterne ikke gav mening for virksomheden. Det kostede både unødig tid og energi.
…