Fornyede kræfter til arbejdet med bæredygtighed i det danske erhvervsliv

Sidste uge markerede enden på seks modulers undervisning på kurset ’Sustainability Management i praksis’ for kursister fra en mangfoldighed af virksomheder, fonde og kommuner. Vi har stadig få ledige pladser på Aarhus-holdet med opstart d. 14. Marts.

Kursus for ledere og andre nøglemedarbejdere - bæredygtighed og ledelse.

Sustainability Management i praksis: Kompetenceopbyggende managementforløb

Siden midten af september har kursister fra virksomheder i hele landet fulgt et omfattende kompetenceforløb udbudt af vores akademi i Sustainable Business Solutions. Det har handlet om alle afskygninger af det kommercielle bæredygtighedsarbejde, med et særligt fokus på managerens rolle som en ledende og koordinerende kapacitet.

På forløbet har kursisterne, sammen med vores dygtige undervisere, blandt andet arbejdet med miljø- og klimaforhold, social bæredygtighed og menneskerettigheder, god selskabsledelse og antikorruption, analyse, strategi og handlingsplan og slutteligt implementering, kommunikation og rapportering.

På kurset starter vi nemlig forfra, og kridter banen op inden for de forskellige aspekter af bæredygtighed og ESG. Det er nogle yderst komplekse felter, der er i konstant udvikling. Derfor favner vores kursus både dig, der er helt grøn i rollen som sustainability manager, og dig, der har erfaring med disciplinen i forvejen.
 

”Kurset har fungeret godt for mig – før kurset var jeg lidt usikker og tøvende i forhold til, hvordan hele bæredygtighedsagendaen kunne integreres i vores arbejde. Men nu føler jeg mig mere komfortabel i mit arbejde med ESG. På kurset har jeg fået nye indsigter og ny viden om feltet, som jeg kan bruge til at arbejde videre med mål og indsatser for bæredygtighed i Bitten og Mads Clausens fond. Jeg har fået en masse fakta på plads, som kun få i mit faglige netværk har endnu, og som jeg kan bringe i spil i samarbejdet med mine kollegaer og med fondens ledelse. ”

Kari Stochholm, Kommunikationschef – Bitten og Mads Clausens Fond

Nye tider - nye krav

Der er flere og flere virksomheder, der i disse tider indser, at arbejdet med bæredygtighed er mere end blot en døgnflue. I takt med, at både kunder, samarbejdspartnere og lovgivere stiller flere og større krav, bliver det i stigende grad tydeligt for organisationer landet over, at kommerciel bæredygtighed er kommet for at blive. Omstillingsopgaven må og skal for alt i verden honoreres, hvis grundlaget for en sund og robust forretning skal bibeholdes i en fremtid, hvor friktion i stigende grad vil opstå for virksomheder, der ikke har tav i arbejdet med at blive mere bæredygtig.

Derfor stiger efterspørgslen også for kursustilbud, der kan opkvalificere interne medarbejdere med de kompetencer, som kræves for at arbejde udslagsgivende med bæredygtighedsområdet.   

Skal du også overskue den store omstillingsopgave i din virksomhed?

Vi har stadig en håndfuld pladser tilbage på Aarhus-holdet, med opstart d. 14. marts. Du kan læse mere om kurset og dets faglige ambitioner for dig og din organisation, lige her.

22.02.2024Sustainable Business Solutions ApS

Sponseret

Climaider og Sustainable Business Solutions indgår partnerskab til gode for virksomhedernes kunder

31.01.2024Sustainable Business Solutions ApS

Sponseret

Ny masterclass skal styrke ESG-kompetencer hos ledere og bestyrelsesmedlemmer i SMV’er

15.12.2023Sustainable Business Solutions ApS

Sponseret

Adventsklumme: Forbedrer eller forværrer miljøkompensationsordninger vores klima og biodiversitet?

08.12.2023Sustainable Business Solutions ApS

Sponseret

Adventsklumme: Kan man retfærdiggøre dybhavsminedrift?

01.12.2023Sustainable Business Solutions ApS

Sponseret

Adventsklumme: Er det nok at bruge affaldshierarkiet?

12.09.2023Sustainable Business Solutions ApS

Sponseret

Ny undersøgelse bekræfter stigende bæredygtighedskrav til SMV’er