Forenede Service forankrer ESG-tiltag i driften for at styrke kundernes rapportering
Danmarks største familieejede Facility servicevirksomhed, Forenede Service forstærker nu tilgangen til bæredygtighed med en ESG-organisering, der tager afsæt i driften. Indsatsen skal understøtte kundernes rapportering.
Foto: Forenede Service
Forenede Service, der står for rengøring, ejendomsdrift og kantineløsningen Kokkens Køkken, på arbejdspladser over hele landet skruer nu for sit arbejde med bæredygtighed. Virksomheden har etableret en ESG-organisation, der er forankret i virksomhedens tre divisioner i en ’bottom up-tilgang’, hvor gode ideer, nye tiltag og dokumentation skal komme fra driften, så tæt på kundeleverancerne som muligt.
Bæredygtighedschef Sidsel Lundtang Rasmussen står i spidsen for indsatsen, der omfatter en ESG-styregruppe og et ESG-ambassadørteam bestående af medarbejdere fra rengøring, ejendomsdrift og kantinekonceptet Kokkenes Køkken.
”I Forenede Service har vi arbejdet med ansvarlighed og bæredygtighed i forskellige sammenhænge, og med den nye ESG-organisering er planen nu at arbejde mere struktureret og målrettet med vores politikker, indsatser, data og dokumentation fra drift til ledelse. Det er en strategisk prioritet, og vi ønsker at gøre en synlig forskel, som betyder, at kunder fastholder os som leverandør og nye vælger os til,” forklarer Sidsel Lundtang Rasmussen.
ESG’en er GPS’en
Sidsel Lundtang Rasmussen mener, at det er nødvendigt at få alle nøglemedarbejdere med i arbejdet, hvis det skal lykkes at gøre en relevant og synlig forskel i ESG-arbejdet.
Selvom vi er en virksomhed med meget forskellige services, tror vi på, at vi skal tage vores navn alvorlig og gå forenet til værks. Vi skal alle yde vores bidrag til at skabe en mere bæredygtig verden. Det er visionen. Jeg ser sådan på det, at ESG’en er vores GPS, der viser os vejen dertil. Og den rejse vil kunderne gerne med på
Sidsel Lundtang Rasmussen
Foto: Forenede Service
I alt er 20 medarbejdere engageret i Forenede Services arbejde med ESG.
