Webinar
Webinar: Det digitale produktpas og adfærdsdesign
I dette webinar møder du Trine Plambech fra Alexandra Instituttet. Hun præsenterer, hvordan du kan inddrage viden om adfærdsdesign i arbejdet med at implementere EU's kommende digitale produktpas. På den måde kan du invitere dine kunder til mere bæredygtig adfærd, styrke din forretning og skabe bedre kundeoplevelser.
Foto: Alexandra Instituttet
Fra 2027 begynder indfasningen af det digitale produktpas for produkter i EU – først for stål, dernæst for tekstiler, dæk, batterier og aluminium og senere for alle produktkategorier.
I dette webinar præsenterer vi, hvordan din organisation kan koble det digitale produktpas med adfærdsdesign, så både jeres kunder og jeres virksomhed får mere ud af de data, som det digitale produktpas kommer til at indeholde.
Du får inspiration til, hvordan du kan styrke din forretning og skabe bedre kundeoplevelser med det digitale produktpas.
Når data formidles rigtigt, kan det motivere mennesker til at handle på den viden, de får – fx reparere, genbruge eller videresælge produkter og dermed forlænge deres levetid. Vi giver indblik i, hvad adfærdsdesign er, og hvordan det kan indtænkes i digitale løsninger, så mennesker motiveres til at bruge produktdata aktivt og meningsfuldt.
Webinaret giver dig inspiration til at betragte det digitale produktpas som et strategisk redskab, der kan forbedre kundeoplevelsen, fremme bæredygtig adfærd og styrke jeres position i markedet.
I webinaret møder du Trine Plambech, Director of Digital Sustainability.