Seminar
Seminar om grøn markedsføring
Formålet med seminaret er at belyse nogle af de hyppigt forekommende problemstillinger, som virksomheder kan stå overfor ved brugen af grønne udsagn i deres markedsføring. Deltagerne vil blive oplyst om de gældende vildledningsregler med fokus på grøn markedsføring og forstå hensynene bag reglerne, samt gøres bekendt med, hvilke udsagn der er sikrest at bruge.
Foto: 3h law
Tilmeld dig vores seminar om vildledende markedsføring, med særligt fokus på grøn markedsføring og hvordan du undgår greenwashing.
Grønne budskaber kan skabe værdi – men også risiko. Små nuancer i udsagn kan gøre forskellen mellem troværdig kommunikation og vildledende markedsføring.
På dette seminar får du et praksisnært overblik over de gældende vildledningsregler med fokus på grønne udsagn. Vil du undgå greenwashing-faldgruber, før de bliver dyre? Så skynd dig at tilmelde dig. Foruden kendskab til reglerne og forståelse for hensynene bag, får du ligeledes et fundament til at kvalitetssikre grønne udsagn.
Vi gennemgår, hvordan typiske formuleringer – som “CO₂‑neutral” og “bæredygtig” – kan blive acceptable eller risikable alt efter kontekst, og vi giver eksempler på, hvordan de omformuleres.
Du lærer samtidig om dokumentationskravene, og hvordan du kan leve op til disse, så I reducerer juridisk usikkerhed og styrker troværdigheden med compliant løsninger.
Seminaret afholdes advokaterne, og markedsføringsspecialisterne, Heidi Højmark Helveg og Line Forsberg Pointinger.