Lidl oplever stor succes med sunde kasselinjer
I mere end et år har Lidl som den eneste landsdækkende dagligvarekæde i Danmark tilbudt deres kunder frisk frugt, nødder og andre sundere snack-alternativer ved kasselinjen. Kunderne har taget så godt imod tiltaget, at Lidl har fordoblet indsatsen.
Æblechips, nøddemix, grovkiks, tørrede abrikoser og frisk frugt. Det er bare nogle af de sundere snack-alternativer, som Lidl i mere end et år har tilbudt deres kunder langs et af butikkernes kassebånd under navnet Det gode valg. Det har givet så gode salgstal at Lidl har fordoblet indsatsen, og inddraget de to travleste kasselinjer i alle 93 butikker til det gode formål.
Efter indførelsen af kasselinjen med de sundere alternativer, er den samlede omsætning af produkterne ved kasselinjerne steget med over 50 %, og vi har samtidig oplevet et fald i salget af slik, siger Lidls kommunikationschef Rikke Brandes og fortsætter:
Det øgede salg er et klart signal fra forbrugerne om, at de sætter pris på at få tilbudt et sundere valg. Det er især vores indtryk, at børnefamilier er glade for tiltaget, da de sene eftermiddagstimer ellers godt kan byde på unødige og usunde impulskøb. Men også sportsfolk og andre aktive forbrugere lader sig friste af udvalget. Derfor er vi naturligvis glade for nu at gøre det endnu nemmere for kunderne at træffe et sundere valg i hverdagen.
Lidl tager ansvar og vil gøre det let at vælge sundere
Under sloganet På vej mod i morgen har Lidl fokus på løbende at udvikle og implementere samfundsansvarlige aktiviteter, så initiativerne kan møde de behov som opstår i fremtiden. Sundhed er et område som ikke kun påvirker samfundet, men også har stor indflydelse på det enkelte menneskes trivsel og velvære. Sundhed er et valg, men det skal være let at træffe dette valg , og derfor har Lidl i over et år tilbudt sine kunder sunde kasselinjer. Derudover har man for nyligt indført en ny convinience-varegruppe, hvor bl.a. skrællede kartofler, hakkede løg og salatblandinger, skal gøre det muligt for kunderne at lave hurtigt aftensmad på den sunde måde.
Info:
- Lidl åbnede de første butikker i Danmark i 2005 og har i dag 93 butikker i Danmark.
- Med over 10.000 butikker i mere end 20 europæiske lande er Lidl en af Europas førende dagligvarekæder.
- Lidls målsætning er at tilbyde kunderne kvalitetsvarer til lave priser.
- Lidl introducerede den 6. marts 2013 en sund kasselinje i alle deres butikker. Lidl Danmark var dermed den første discountkæde, der helt fjernede slik og andre søde sager fra en kasselinje.
- Med opgraderingen af flere kasselinjer under navnet Det gode valg har Lidl nu to kasselinjer i hver af landets 93 butikker.
- Flere undersøgelser viser, at forbrugerne gerne vil have, at supermarkederne gør det nemmere at træffe et sundere valg. Det har Lidl lyttet til.