Lidl oplever stor succes med sunde kasselinjer

I mere end et år har Lidl som den eneste landsdækkende dagligvarekæde i Danmark tilbudt deres kunder frisk frugt, nødder og andre sundere snack-alternativer ved kasselinjen. Kunderne har taget så godt imod tiltaget, at Lidl har fordoblet indsatsen.

I stedet for slik og chokoladebarer frister Lidl med frugt, snackgulerødder, grovkiks og nøddemix. - Foto: Lidl.

14.07.2014

Sponseret

Tina Kaysen CSR-konsulent, Lidl Danmark

Æblechips, nøddemix, grovkiks, tørrede abrikoser og frisk frugt. Det er bare nogle af de sundere snack-alternativer, som Lidl i mere end et år har tilbudt deres kunder langs et af butikkernes kassebånd under navnet ”Det gode valg”. Det har givet så gode salgstal at Lidl har fordoblet indsatsen, og inddraget de to travleste kasselinjer i alle 93 butikker til det gode formål. 

”Efter indførelsen af kasselinjen med de sundere alternativer, er den samlede omsætning af produkterne ved kasselinjerne steget med over 50 %, og vi har samtidig oplevet et fald i salget af slik,” siger Lidl’s kommunikationschef Rikke Brandes og fortsætter:

”Det øgede salg er et klart signal fra forbrugerne om, at de sætter pris på at få tilbudt et sundere valg. Det er især vores indtryk, at børnefamilier er glade for tiltaget, da de sene eftermiddagstimer ellers godt kan byde på unødige og usunde impulskøb. Men også sportsfolk og andre aktive forbrugere lader sig friste af udvalget. Derfor er vi naturligvis glade for nu at gøre det endnu nemmere for kunderne at træffe et sundere valg i hverdagen.”

Lidl tager ansvar og vil gøre det let at vælge sundere

Under sloganet ”På vej mod i morgen” har Lidl fokus på løbende at udvikle og implementere samfundsansvarlige aktiviteter, så initiativerne kan møde de behov som opstår i fremtiden. Sundhed er et område som ikke kun påvirker samfundet, men også har stor indflydelse på det enkelte menneskes trivsel og velvære. Sundhed er et valg, men det skal være let at træffe dette valg , og derfor har Lidl i over et år tilbudt sine kunder sunde kasselinjer. Derudover har man for nyligt indført en ny convinience-varegruppe, hvor bl.a.  skrællede kartofler, hakkede løg og salatblandinger, skal gøre det muligt for kunderne at lave hurtigt aftensmad på den sunde måde.

Info:

  • Lidl åbnede de første butikker i Danmark i 2005 og har i dag 93 butikker i Danmark.
  • Med over 10.000 butikker i mere end 20 europæiske lande er Lidl en af Europas førende dagligvarekæder.
  • Lidl’s målsætning er at tilbyde kunderne kvalitetsvarer til lave priser.
  • Lidl introducerede den 6. marts 2013 en sund kasselinje i alle deres butikker. Lidl Danmark var dermed den første discountkæde, der helt fjernede slik og andre søde sager fra en kasselinje.
  • Med opgraderingen af flere kasselinjer under navnet ”Det gode valg” har Lidl nu to kasselinjer i hver af landets 93 butikker.
  • Flere undersøgelser viser, at forbrugerne gerne vil have, at supermarkederne gør det nemmere at træffe et sundere valg. Det har Lidl lyttet til.

01.12.2023Lidl Danmark

Sponseret

Lidl vinder med strategi for plantebaseret kost

30.10.2023Lidl Danmark

Sponseret

Nyt undervisningsforløb skal inspirere folkeskoleelever til at lave mad med madspildsvarer

25.09.2023Lidl Danmark

Sponseret

Medarbejdere og kunder bakker op om udfasning af tobak i Lidl

06.12.2022Lidl Danmark

Sponseret

Lidl og Hjernesagen: sammen om både hverdag og fest

31.10.2022Lidl Danmark

Sponseret

Lidl certificerer varer til glæde for kunder og bønder

12.09.2022Lidl Danmark

Sponseret

Lidl sørger for forplejning, når de sammen med Plastic Change samler affald i naturen på World Cleanup Day