Lidl og Hjernesagen: sammen om både hverdag og fest
Som en del af et forbilledligt samarbejde sponsorerer Lidl præmier til Hjernesagens julekalender.
“If it ain’t broke don’t fix it”, siger de i USA. Ideen er, at så længe noget virker, behøver man ikke ændre på det.
Det kunne sagtens også være overskriften på en historie om Lidls partnerskab med foreningen Hjernesagen. Det har de to partnere nemlig lige aftalt at forlænge, og Lidl leverer i år for tredje gang hovedpræmien til foreningens julekalender – et gavekort på hele 5.000 kr. til brug i en af kædens 139 butikker i Danmark.
”Det er en kæmpe hjælp, at Lidl donerer vores hovedpræmie. Deres gavekort er attraktive, ikke mindst i en tid hvor stort set alle priser, og ikke mindst priser på dagligvarer stiger,” fortæller Birgitte Hysse Forchhammer, direktør i Hjernesagen.
Hos Lidl er man også glade for samarbejdet om julekalenderen.
”Det giver god mening at bidrage med bl.a. hovedgevinsten til Hjernesagens julekalendere, fordi det er en spændende og vigtig samarbejdspartner for Lidl, hvor vi sammen kan sætte fokus på bedre livsstil og herunder madvaner, som har stor betydning for vores helbred,” siger adm. direktør i Lidl Danmark, Jens Stratmann.
Sammen til og med 2024 - mindst
Det er ikke kun til jul, at de to partnere har glæde af hinanden. Siden 2019 har Lidl været Hjernesagens hovedsponsor og har gennem partnerskabet været med til at sætte fokus på madens påvirkning af hjernen gennem oplysningskampagner og sociale arrangementer. Omvendt får Lidl rådgivning fra Hjernesagen bl.a. om produkter i butikken.
Partnerskabet virker altså, og af den grund har Lidl og Hjernesagen netop forlænget deres meningsfulde samarbejde for yderligere to år.
”Jeg er meget glad for, at vores partnerskab med Hjernesagen er forlænget frem til 2024, så vi de næste to år fortsat kan sætte fokus på hjernen og forebygge stroke gennem Hjernesagens vigtige arbejde,” siger Jens Stratmann.
Fra alle os til alle jer
Overskuddet fra julekalenderen, som er en skrabekalender, vil primært gå til at finansiere arbejdet i Hjernesagens 32 lokalafdelinger. Her har frivillige travlt med at skabe aktiviteter for ramte og pårørende samt at informere om stroke og forebyggelse af samme.
Foreningen har fremstillet 3.000 eksemplarer af skrabejulekalenderen i år, som kan købes via foreningens officielle webshop eller direkte hos en af de 32 lokalforeninger. Udover hovedpræmien har Lidl også lagt 25 gavekort på spil til Lidl á 200 kroner i posen med gaver. Julekalenderens øvrige præmier kommer fra tre andre sponsorer.
Kalenderen kan købes via Hjernesagens webshop, deres lokale foreninger eller ved direkte henvendelse til admin@hjernesagen.dk eller telefon 36753088 frem til 20. december 2022. Præmierne kan indløses frem til 20. januar 2023.