Kursus
Kursus: Det digitale produktpas og adfærdsdesign
Hvordan inviterer du dine kunder til mere bæredygtig adfærd, styrker din forretning og skaber bedre kundeoplevelser? Deltag i dette kursus, hvor du lærer at bruge metoder fra adfærdsdesign i arbejdet med EU's kommende digitale produktpas.
Foto: Alexandra Instituttet
Fra 2027 begynder indfasningen af det digitale produktpas i EU. Det skal sikre større transparens om produkters oprindelse, materialer og miljøpåvirkning. På dette kursus lærer I at kombinere viden om produktpasset med adfærdsdesign, så I kan udvikle løsninger, der gør det nemt og meningsfuldt for jeres kunder at bruge passet – og skabe reel værdi for både dem og jer.
Du er sikkert i fuld gang med klargøring af data om materialer, oprindelse, holdbarhed og klimaaftryk, men har du tænkt over, hvordan du rent faktisk får folk til at scanne dit produkt, når de står i butikken? Og har du overvejet, hvordan du gør produktpasset til en konkurrencefordel frem for en compliance-øvelse?
Her er kurset, der kombinerer viden om det digitale produktpas med adfærdsdesign og digitalisering, så du får mest muligt ud af det digitale produktpas.
Med den rette eksekvering kan det digitale produktpas bidrage til at differentiere dit produkt og dit brand, så du opnår en konkurrencefordel fremfor blot en tung dataøvelse. Du bliver klogere på, hvordan du med adfærdsdesign kan motivere dine forbrugerne til rent faktisk at scanne dit produkt og motivere til mere bæredygtig adfærd – fx at reparere, beholde eller gensælge produkter i stedet for at kassere.
Kurset klæder dig på til at arbejde både strategisk og operationelt med det digitale produktpas, så dine kunder ikke bare kan tage bæredygtige valg – men faktisk gør det.
Dine undervisere er Trine Plambech, Lea Schick, Andreas Fessler og Nicolai Mendgaard-Johannsen fra Alexandra Instituttet.