Indsigter: Dit vigtigste kommunikationsværktøj

Du lærer at arbejde med indsigter i din kreative kommunikation. Efter kurset kan du fange dine modtagere med relaterbare budskaber og få dem til at tænke: ”ja, det kender jeg godt!”.

Indsigter.

Mange faggrupper har for længst fået øjnene op for det vanvittigt effektive kommunikationsværktøj.

Kreative, designere, tekstforfattere, marketingfolk, adfærdsdesignere, komikere og selv politikere.

De bruger indsigter til at skabe en instant connection med deres modtagere.

Men hvad er indsigter egentlig? Hvorfor er de ifølge kreative i hele verden det vigtigste kommunikationsværktøj af dem alle? Hvordan bruger du dem selv i din kommunikation? Og hvordan pokker finder du dem?

Det lærer du på dette 3-dages kursus med den erfarne tekstforfatter og kreative direktør Thomas Fabricius. Han ved alt om indsigtskommunikation, og vil gerne lære dig at bruge værktøjet korrekt og effektivt.

Du er ikke dig, når du er sulten
Du har sikkert hørt ovenstående vending.

Det er den famøse Snickers-tagline.

Snickers har ramt hovedet på sømmet med en indsigt her. For hvem har ikke prøvet at blive et andet (læs: vrissent, konfliktoptrappende og absurd ynkeligt) menneske, når man har gået lidt for længe rundt i varmen med kæresten og ledt efter en autentisk udseende frokostrestaurant i Firenze?

Og det er lige præcis det, indsigter handler om. At finde det kendte, men ofte usagte hos dine brugere.

Det, som får dine modtagere til at tænke ”ja, det kender jeg godt!”.

Derfor skal du tage kurset
Det er vigtigt, at du bruger indsigter til at skabe relaterbare budskaber.

For rigtig meget af den kommunikation der bliver lavet i dag, bliver opfattet som ligegyldig spam og er forstyrrende for dem, der modtager det.

Det er uinteressant og uvedkommende for alle andre end dem, der har et produkt eller et budskab, de skal sælge.

Indsigter starter med din modtager – du skal forstå, hvorfor de gør eller tænker som de gør.

Med de rigtige indsigter kommer du ofte så langt ind i hovedet på din modtager (og dig selv), at du støder på ting, som de ikke engang selv er klar over, at de tænker eller gør – derinde, hvor sandheder og hemmeligheder lever dør om dør med relevans.

Og på den måde kan du fange dine brugere – fordi du har fået indsigt i deres måde at være og tænke på.

På kurset lærer du, at

  • forstå, hvad indsigter er, og hvordan du finder dem
  • skelne indsigter fra konstateringer
  • bruge indsigter til lettere at komme i gang med dine tekster og præsentationer
  • forstå, hvordan du bruger indsigter i mange forskellige former for kommunikation og produktudvikling – fra tekster og SoMe-posts til globale kampagner og spillefilm.

Og så kommer du til at opleve, at mange af de ting som du tror, du er den eneste, der gør eller tænker over – er noget vi alle sammen gør og tænker.

Selv de mærkeligste ting – bare vent og se!

TIlmeld dig her

Kurset er for dig
Du arbejder med kreativ kommunikation i en eller anden form. Måske skriver du nyhedsbreve, hjemmesidetekster, blogindlæg, artikler og opslag til SoMe.

Eller måske har du et mere overordnet strategisk ansvar, hvor du er med til at udforme kampagner og briefe bureauer.

Du er for eksempel:

  • Kommunikationsmedarbejder
  • AD’er eller tekstforfatter
  • Designer/adfærdsdesigner
  • Produktudvikler
  • Marketingmedarbejder
  • Redaktør
  • Journalist
  • Social Media Manager

Det betyder ikke noget, om du aldrig har hørt om indsigter før, eller om du arbejder med dem til dagligt. Du vil med garanti få noget brugbart med hjem – både i form af inspiration og nyttige værktøjer.

Sådan foregår undervisningen
Kurset varer 3 dage, fordelt på to moduler. Første modul varer 2 dage, og så skal du hjem og prøve dine nye færdigheder af inden sidste modul på 1 undervisningsdag.

Undervisningen veksler mellem inspiration og øvelser, hvor du selv får lov til at knække nogle kreative nødder – også på nogle af de opgaver og problemstillinger, du sidder med i dag.

Undervejs i kurset får du løbende feedback. Der er ingen særlige krav til niveau, men et højt fagligt engagement forventes.

Det indgår i prisen
Frokost er inkluderet i prisen, og der bliver serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

Tilmeld dig her

Tid og Sted:

23 maj 2023 kl. 10

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Emdrupvej 72, 2400 København

05.12.2023Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Sponseret

Bæredygtighedskommunikation uden greenwashing

31.10.2023Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Sponseret

Forandringskommunikation

16.10.2023Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Sponseret

Krisekommunikation

02.05.2023Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Sponseret

Indsigter: Dit vigtigste kommunikationsværktøj

12.10.2022Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Sponseret

Bæredygtighedskommunikation: Derfor skal du beherske denne nye kommunikationsdisciplin

01.09.2022Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Sponseret

Thought leadership - brug viden som branding