Firmajulegaven skaber udvikling i Afrika

Medarbejderne hos SOS International fik mulighed for at vælge en helt særlig julegave. De fik nemlig mulighed for at vælge kaffebønner, chokolade og økologisk super food drik, der styrker udsatte mennesker i Kenya, Sydafrika og Ghana.

Julegaven er blandt andet med til at styrke kvindelige kaffebønder i Kenya..

30.12.2019

Sponseret

NGUVU

Omkring 1100 medarbejdere hos SOS International valgte en julegave, der gør en forskel for udsatte mennesker i Afrika. Kaffebønnerne fra NGUVU styrker kvinder og børn i Kenya. De kvindelige kaffebønder er sikret en ordentlig løn og faglig udvikling, så de kan optimere kaffefarmene. Stofposen rundt om kaffebønnerne er lavet af kvinder i Nairobis slum, så de kan få en tiltrængt indtægt. Kvinderne får desuden økonomisk støtte, så de kan sende børnene i skole. Den lækre chokolade fra Social Foodies skaber arbejde til udsatte i Sydafrika, mens den økologiske super food drik fra Numba styrker lokale bønder i Ghana.

”Hos SOS International vil vi gerne være med til at gøre en forskel for det samfund, vi er en del af. Julen er en god anledning til at gøre lidt ekstra for dem, der har allermest behov for det. Derfor støtter vi op om gavekonceptet, hvor vi både kan give medarbejderne en god gave og være med til at styrke udsatte mennesker i Afrika”, siger CFO Ole Joachim Jensen fra SOS International.

Opbakning fra virksomhederne

I alt blev 2.300 gaver delt ud til medarbejdere og kunder landet over, blandt andet hos KMD, Makio, KN Helicopters, Sunstone og Zibra.

”Et stigende antal virksomheder har fokus på samfundsansvar – også når det gælder indkøb af julegaver. Jeg tror især, at det skyldes FN’s 17 Verdensmål for bæredygtig udvikling, der viser, hvordan vi sammen kan løse de store udfordringer, som verden står over for i dag. Det er virkelig positivt, at mange virksomheder har taget Verdensmålene til sig, da det er nøglen til, at vi for alvor kan sætte skub i udviklingen og få omsat mål til handling”, siger Rune Sandholt, der står bag gavekonceptet. 

Læs mere på www.afrikakurven.dk

22.01.2024NGUVU

Sponseret

Nye træer giver mere end skygge

06.11.2023NGUVU

Sponseret

Kaffevirksomhed styrker kvindelige kaffebønder i Kenya

04.10.2023NGUVU

Sponseret

Virksomheder styrker kvindelige kaffebønder i Kenya

04.08.2023NGUVU

Sponseret

Klimaforandringer rammer kaffefarmere

12.06.2023NGUVU

Sponseret

Mød kaffefarmer Miriam

08.05.2023NGUVU

Sponseret

Virksomheder støtter op om kvindelige kaffebønder