Tre hurtige til modevirksomheden LauRie
Til dette års CSR Awards afholdt Deloitte sammen med Erhvervsstyrelsen og Dansk Standard en workshop for små og mellemstore virksomheder. 130 deltagere mødte op for at blive klogere på, hvordan 7 SMVer har bevæget sig fra ad hoc til strategisk CSR.
LauRie var inviteret for at dele sine erfaringer med strategisk CSR, og vi fangede Lena Trend Hansen, direktør i modevirksomheden, for at stille et par uddybende spørgsmål. LauRie er også én af 12 virksomheder, der i 2014 deltager i pilotprojektet, CSR i SMVer: Fra princip til praksis drevet af Deloitte og Erhvervsstyrelsen.
Hvorfor er strategisk CSR vigtigt for jer?
For os var det en mulighed for at få skabt struktur i vores CSR-indsats. Vi stod lidt i et vadested, da vi blev kontaktet og spurgt om vi ville være med i projektet, så det var et perfekt tidspunkt at påbegynde et mere struktureret arbejde. Og det har virkelig været en positiv oplevelse. Det er helt klart struktureringen af vores indsats, der har gjort at vi har lykkes med implementering af strategisk CSR.
Læs også: CSR i små og mellemstore virksomheder: Fra princip til praksis
Hvad fokuserer I på?
Det har været vigtigt for os at fokusere på kommunikationsdelen i vores CSR-arbejde. Dermed kan vi blive skarpe i vores budskaber til vores interessenter, som har stor interesse i vores bæredygtigheds-tiltag.
Hvad har værdien af strategisk CSR været for jer indtil nu?
Vi kan se værdien af arbejdet hos vores medarbejdere og vi tror på, at det giver et bedre image i relation til vores kunder der er ingen, der synes, at det er en dårlig idé. Der er heller ingen tvivl om, at vi er blevet mere synlige efter, at vi er begyndt at kommunikere omkring CSR; vi får flere invitationer, folk ved hvem vi er. Når det er sagt, har vi arbejde endnu.
Læs også: "Værdidrevet CSR er en styrke for danske SMV'er"
I de kommende uger kører vi en lille artikelserie med tre hurtige spørgsmål til nogle af de virksomheder, der deltager i CSR i SMVer: Fra princip til praksis-projektet for at skabe fokus på, hvordan SMVer kan skabe mere værdi i CSR-arbejdet.
Læs mere: LauRie