Sales excellence: Transformation af ledelse, processer og salgspraksis
Et hybridforløb fordelt på 2 + 1 dage på CBS og 2 online møder.
Mere tilfredse kunder og mere salg
Teknologi, leveringsudfordringer og stigende krav fra indkøbere om bæredygtighed, lovkrav og compliance udfordrer salgsorganisationer. Kurset tager afsæt i nyeste forskning i salg og salgsledelse og klæder dig på, til at lede din organisation bedst muligt.
Vi sætter fokus på de udfordringer, der er forbundet med at eksekvere virksomhedens strategi i markedet. Gennem teoretiske og praktiske input fra forskning og business cases, hjælper vi med at identificere forbedringsmuligheder i din egen organisation.
Indhold i forløbet
På kurset bliver du introduceret til forskellige teoretiske forståelsesrammer indenfor salgsstrategi, salgsteknologi og salgsledelse. Du får værktøjer til at eksekvere jeres salgsstrategi, viden om sammenhængen mellem strategi og salg, samt værktøjer til at analysere, planlægge og implementere det strategiske salg.
Desuden får du værktøjer til at evaluere, hvordan dine kunders beslutningsprocesser bør reflekteres i dine salgsprocesser, og hvordan du i det forløb sikrer en sammenhæng mellem din overordnede strategi og markedets forventninger.
Kurset er hybrid og foregår derfor delvist online (2 gange) og delvist på CBS Campus (2+1 dage).
Læs også indlæg af underviseren Christian Schönström-Lund: Strategi og salg: Vejen til succes
Det får du
Når du har deltaget på kurset, kan du:
- Systematisk analysere din salgsorganisation for at sikre bedre sammenhæng mellem strategi og salg.
- Opstille kriterier for at udvælge de kunder der bedst passer til din virksomheds strategi og værdiparadigmer.
- Igangsætte processer for at udvikle en dynamisk salgsproces, der bedst opfylder forskellige segmenters og kundeprofilers foretrukne købsprocesser på tværs af digitale kanaler og teknologier.
- Understøtte den ønskede adfærd hos dine sælgere understøttet af teknologi og menneskelige processer.
- Generere synergi mellem marketing og salg for en bedre forståelse for kundernes ønsker og købsprocesser.