BMW Jan Nygaard og E.ON hjælper UNICEF med at nå ud til flere danskere
Takket være et nyt samarbejde mellem UNICEF Danmark, BMW Jan Nygaard AS og E.ON kan danskerne nu se frem til at få serveret et helt nyt Brain Food koncept.
BMW Jan Nygaard, E.ON og UNICEF Danmark indgik i dag et banebrydende partnerskab..
Takket være et nyt samarbejde mellem UNICEF Danmark, BMW Jan Nygaard AS og E.ON kan danskerne nu se frem til at få serveret et helt nyt Brain Food koncept.
Jan Nygaard AS sponsorerer fem i3 elbiler, som fra den 4. maj skal bringe UNICEFs promoterne rundt i hele landet. E.ON sponsorerer al den strøm, de fem elbiler skal bruge på rejsen de næste tre år.
”Jan Nygaard AS har valgt at støtte UNICEF, som er vores største CSR-samarbejde til dato, da vi ønsker at medvirke til at gøre en forskel via vores støtte”, siger Kasper Olsson, marketingdirektør i Jan Nygaard AS.
Bilerne skal primært benyttes af UNICEF Danmarks promotere, når de tager rundt i landet med Brain Food Events, hvor de informerer om UNICEFs arbejde for verdens udsatte børn og rekrutterer nye Verdensforældre (donorer, som støtter med et fast beløb hver måned). En elbil kommer dog ikke langt uden ladeløsning. E.ON sponserer derfor opsætning af ladestandere i FN-Byen, hvor UNICEF hører hjemme, og gratis adgang til E.ONs danske ladenetværk, så elbilerne kan komme rundt i hele landet.
"Vi er glade for, at vi sammen med Jan Nygaard AS har kunnet sikre, at UNICEFs vigtige budskaber når ud på bæredygtig vis i form af elbiler og grøn transport", siger Susanne Tolstrup, kommunikationschef i E.ON Danmark.
Brain Food er en helt nyt koncept fra UNICEF Danmark og er et oplevelsesunivers, som UNICEF har udviklet til at fremvise sit humanitære arbejde på en ny og spændende måde. Via indlevelse og den positive fortælling vil uddannede promoters give inspirerende fortællinger om UNICEFs arbejde for verdens mest udsatte børn.
”Vi har en målsætning om at komme rundt i hele landet for at møde danskerne, så de kan lære UNICEF og vores arbejde for verdens udsatte børn bedre at kende. Det kan vi nu takket være samarbejdet med Jan Nygaard AS og E.ON," siger Morten Jørgensen, fundraisingchef i UNICEF Danmark.