Bæredygtighedskommunikation
08.10.2025MäRK
Sponseret
Fra logik til magi - Virksomhedernes bæredygtighedsfortællinger skal flytte ud af hjernen og ind i hjertet
Når virksomheder taler om deres grønne omstilling, taler de oftest om den med et rationelt afsæt. De deler mål, data, KPI’er, certificeringer og ESG-jargon. Det er der ikke noget galt i, hvis det handler om at dokumentere og skabe transparens – tværtimod. Men vi glemmer, at det ikke er den slags kommunikation, som får os til at handle og agere anderledes. Den giver virksomhederne licens til at tale, men det skaber ikke nødvendigvis følgeskab. Den virkelige kommunikationsopgave, vi står overfor i dag, er at gøre ansvarlighed levende. At forvandle det, der står i strategien til noget, mennesker kan mærke, spejle sig i og få lyst til at være en del af. Det kræver en bevægelse væk fra den ensidige logik og hen mod fortællinger, der rummer følelser, identitet og fællesskab. Kort sagt: fra logik til magi.
29.10.2024SustainImpact ApS
Sponseret
ESG skal både være målbart og mærkbart
Hør og se med, når Christina Blak beskriver, hvordan vi er på vej ind i en ny oplysningstid, hvor virksomhederne skal evne at være transparente og sårbare, fordi ESG er komplekst, svært og fyldt med dilemmaer. Det svære skaber de vigtige samtaler, som vi som virksomheder skal være klar til at tage.
Udgiver
Copyright 2023