Global konference om CSR og miljømærker afvikles i København

I år holdes den internationale konference 'In Good Company', for første gang i Danmark. Fokus bliver sat på virksomheder og deres samarbejde med ngo'er.

28.06.2013

CSR.dk

In Good Company-konferencen arrangeret i år af FSC i Danmark og afvikles i Ørestaden, København..

Årets største globale konference 'In Good Company', der har fokus på CSR og miljømærker holdes på Crowne Plaza Copenhagen Towers i København 10.-11. oktober.

Konferencen stiller skarpt på det til tider kontroversielle forhold mellem virksomheder og ngo’er, og allerede nu kan arrangørerne se på tilmeldingerne, at konferencen har stor international bevågenhed.

Kontroversielle samarbejder
Det er FSC Danmark, der står bag konferencen, som henvender sig til virksomheder og ngo’er med interesse for CSR, branding med miljømærker og ngo-samarbejder. Konferencen har som mål at gå i dybden med de komplicerede og af og til kontroversielle forhold mellem virksomheder og ngo’er.

FSC står for miljømærket træ. Loa Dalgaard Worm, sekretariatsleder i FSC Danmark, siger om konferencens fokus: 

Fakta om FSC-mærket

  • FSC® står for Forest Stewardship Council®.
  • FSC er en non-profit privat global mærkningsordning, der sikrer, at træ og papir har en bæredygtig oprindelse.
  • FSC-mærkede produkter er produceret af træ fra skove, hvor der ikke bliver fældet mere træ, end skoven kan nå at reproducere. Samtidig sikrer FSC, at dyr og planteliv bliver beskyttet, og at de mennesker, der arbejder i skoven, får uddannelse, sikkerhedsudstyr og ordentlig løn.
  • FSC støttes af regeringer og virksomheder i hele verden, sociale organisationer og miljøorganisationer.

“In Good Company dykker ned i spændingsfeltet mellem virksomheder og ngo’er. Det interessante er blandt andet, hvor grænsen går for et samarbejde mellem økonomiske og miljømæssige interesser, og hvordan det kan gavne en virksomheds brand og en ngo's sag at mødes om fælles mål fremfor at kæmpe mod hinanden i pressen”.

Læs også: Coca-Cola og WWF vil redde isbjørnen

Coca-Cola og WWF
Konferencen stiller blandt andet følgende spørgsmål: Hvordan kan Coca Cola samarbejde med WWF Verdensnaturfonden om at redde isbjørnen på Arktis i et troværdigt partnerskab uden at falde i green washing-suppedasen? Og skal Greenpeace bestemme, hvad der skal være på virksomhedernes etiske dagsorden med deres konfronterende kampagner?

Konferencen afvikles over to dage, hvor der vil være oplæg fra blandt andet Lego, Coca-Cola, WWF Verdensnaturfonden, Greenpeace International og Ben & Jerry’s. Oplæggene bliver kombineret med åbne debatter og diskussioner.

Gallamiddag og tur til Sverige
Der vil også blive holdt en gallamiddag, og der vil blive arrangeret udflugter til FSC-certificerede skove i Sydsverige og til en klassisk dansk møbelproducent, som har bygget en miljøprofil op om anvendelsen af FSC-certificeret (bæredygtigt) træ.

In Good Company afvikles i dagene 10.-11. oktober på Crowne Plaza Copenhagen Towers i København og henvender sig til alle typer virksomheder og organisationer.

Læs mere på www.ingoodcompany.fsc.org

Bureau Veritas

Sponseret

Webinar: Ny ISO-standard skal hjælpe fødevarevirksomheder med at reducere madspild

CSR.dk

Jobopslag: Fagmedie eller jobportal – hvad virker bedst?

Relateret indhold

08.10.2025MäRK

Sponseret

Fra logik til magi - Virksomhedernes bæredygtighedsfortællinger skal flytte ud af hjernen og ind i hjertet

24.09.2025CSR.dk

Ny kampagne vil opfordre os til at købe… Ingenting

24.09.2025CSR.dk

Ny kampagne vil opfordre os til at købe… Ingenting

23.09.2025CSR.dk

Bureau lukker hjemmesider efter påtale: Solgte mærker uden substans til virksomheder

22.09.20253H Law

Sponseret

Grønne buzzwords under lup: Gennemgang af udbredte begreber og hvorfor de kan være problematiske.

18.09.2025BSR

Sponseret

From the Frontlines of Scope 3: Key Lessons from Supplier Engagement Initiatives

18.09.2025BSR

Sponseret

From the Frontlines of Scope 3: Key Lessons from Supplier Engagement Initiatives

17.09.2025CSR.dk

Fra benægtelse til forvirring: Moderne klimaskeptikere vil så tvivl frem for at benægte

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle
JUC SERVICE ApS
Kursus
Sorghåndtering på arbejdspladsen

Dette kursus giver dig konkrete værktøjer til at håndtere sorg i arbejdslivet – både som leder og kollega.

Dato

20.10.2025

Tid

09:30

Sted

JUC, Axelborg - Vesterbrogade 1620 København V

Dansk Standard
Kursus
Arbejdsmiljøledelse - ISO 45001 Diplomkursus

På dette to-dages kursus præsenteres du for indholdet i ISO 45001:2023 standarden og lærer samtidig, hvordan de enkelte krav tolkes og anvendes i praksis.

Dato

21.10.2025

Sted

Kosmopol, Fiolstræde 44, 1171 København K

Erhvervsakademi Aarhus
Kursus
Kursus: Bæredygtig forretningsforståelse

Få et 360 graders blik på bæredygtighedsverdenen. Opnå et stærkt fundament af viden, indsigter og værktøjer til at arbejde med den grønne omstilling i din virksomhed. Statsgodkendt uddannelsesforløb på 4 dage med ECTS-point.

Dato

21.10.2025

Tid

09:00

Sted

Erhvervsakademi Aarhus, Ringvej Syd 104, 8260 Viby J

DTU
Efteruddannelse
Bæredygtig virksomhedsudvikling

På dette kursus arbejder vi med integration af bæredygtighed i virksomheders strategi og målsætning, værdikæder og miljøledelsessystemer.

Dato

21.10.2025

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

Alexandra Instituttet
Kursus
Kursus: Det digitale produktpas og adfærdsdesign

Hvordan inviterer du dine kunder til mere bæredygtig adfærd, styrker din forretning og skaber bedre kundeoplevelser? Deltag i dette kursus, hvor du lærer at bruge metoder fra adfærdsdesign i arbejdet med EU's kommende digitale produktpas.

Dato

21.10.2025

Tid

09:00

Sted

Alexandra Instituttet, Rued Langgaards Vej 7, 2300 København S

PwC Danmark
Webinar
Product Carbon Footprints – Turning Data into a Market Advantage

Understanding the carbon footprint of individual products is essential for companies seeking to meet customer expectations, improve transparency, and make informed strategic choices.

Dato

21.10.2025

Tid

09:00

Sted

Online