Slået op d. 18.09.2024
Specialkonsulent til Miljømæssige Bæredygtige Indkøb
Vil du omsætte Københavns Kommunes klima- og miljøambitioner i praksis og bidrage til Københavns Kommunes bæredygtige indkøb? Bliv specialkonsulent i Kontoret for Bæredygtige Indkøb.
Brænder du for at gøre en forskel for at sikre en bæredygtig fremtid i landets største by? Vil du være med til at sikre, at Københavns Kommune når sine ambitiøse miljø- og klimamål gennem vores indkøb? Så er du måske vores kommende kollega.
Københavns Kommune er en af Danmarks største offentlige indkøbere. Med en indkøbsvolumen på over 16 mia. kr. om året har vi mulighed for at gøre en reel forskel og præge markedet i forhold til den grønne omstilling.
Vi er et hastigt voksende kontor, som består af to teams, der arbejder med henholdsvis miljømæssige- og socialt bæredygtige indkøb, og der er stor politisk bevågenhed på vores arbejde.
Vores opgaver er mangeartede – fra udarbejdelse af kommunens klimaregnskab til rådgivning om bæredygtige indkøb på tværs af alle kommunens forvaltninger.
Jobbet som specialkonsulent er placeret i Team Miljømæssige Bæredygtige Indkøb, og du vil indgå i relevante arbejdsfællesskaber på tværs af teamet. Dine opgaver vil, blandt andet omhandle at udvikle vores rådgivningsindsats, at systematisere opfølgning på bæredygtige krav hos vores leverandører og håndtere vores klimapulje. Derudover vil du også skulle repræsentere Københavns Kommune i forskellige interne og eksterne fora om indkøb og bæredygtighed.
I jobbet som specialkonsulent skal du bl.a.
- Udvikle rådgivning om, og følge op på, klima- og miljøkrav i kommunens kontrakter og sikre indkøb af miljømærkede produkter
- Bidrage til at udvikle en systematisk opfølgning på vores klima- og miljøkrav
- Have medansvar for at udvikle og implementere arbejdet med klimapuljen, der finansierer meromkostninger ved klimavenlige alternative indkøb
- Repræsentere Københavns Kommune i relevante fora både internt i forvaltningerne og eksternt, fx SKI
- Producere skarptskårne skriftlige materialer i form af, fx notater til budgetforhandlinger, politikerbetjening eller præsentationer på dansk og engelsk
Om dig
Du er en positiv og ambitiøs holdspiller med et ønske om at bidrage til den bæredygtige udvikling af landets største kommune.
Derudover forestiller vi os, at du
- har en relevant videregående uddannelse
- har mindst tre års relevant erhvervserfaring, gerne inden for den offentlige sektor/politisk organisation eller det private
- trives i en politisk styret organisation, hvor du har ansvar for at drive og koordinere flere opgaver samtidig
- har praktisk erfaring med implementering af projekter og efterfølgende drift
- går analytisk til værks og har flere års erfaring med at drive komplekse projekter med mange aktører
- er en naturlig formidler, der kan formulere dig letforståeligt på skrift og i tale, også på engelsk, både til kollegaer, ledere og i eksterne fora
- har indgående kendskab til ESG, bæredygtighed og grøn omstilling og kan bistå med at gøre komplekse problemstillinger inden for klima og miljø let forståeligt i form af notater og politikerbetjening
- er god til at etablere og vedligeholde relationer
Det er et plus, hvis du
- har kendskab til offentlige udbud og kontrakter eller forståelse for indkøb
- har projektlederegenskaber med orden i værktøjskassen
- har politisk tæft og kan omsætte politiske beslutninger til konkrete resultater
- har et godt netværk inden for bæredygtighed og/eller offentligt indkøb
Vi tilbyder
- Mulighed for at udvikle dine kompetencer inden for bæredygtighed
- Stor indflydelse på dine arbejdsopgaver og arbejdsgange
- Et stærkt arbejdsfællesskab med fokus på faglig sparring og høj trivsel
- Et uformelt arbejdsmiljø med passionerede og engagerede kollegaer med forskellige fagligheder
Stillingen er placeret i kontoret for Bæredygtige Indkøb. Bæredygtige Indkøb er organisatorisk indplaceret i Københavns Kommunes Center for Finans og Indkøb i Koncern Service, der er en del af Økonomiforvaltningen. Vi har til huse i et moderne kontormiljø på Borups Allé 177. Der kan være perioder, hvor vi har travlt, men vi tilstræber generelt en fleksibel tilrettelæggelse af arbejdstiden, og vi har mange gode tiltag for at sikre et rart og hyggeligt arbejdsmiljø.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer om ugen (inkl. frokost) og flekstidsordning.
Tiltrædelse den 1. december 2024.
Vi prioriterer din faglige og personlige udvikling, så du har de bedste forudsætninger for at få succes i din opgaveløsning.
Du bliver ansat med løn- og ansættelsesforhold efter erfaring, kvalifikationer og relevant overenskomst med Københavns Kommune.
Har du spørgsmål til miljømæssige bæredygtige indkøb, er du velkommen til at kontakte teamleder Ida Ginsborg på 2479 6328.
Søg via linket senest søndag den 6. oktober 2024
Vi forventer at holde første runde samtaler den 21. og 24 oktober 2024.
Koncernservice er en professionel serviceorganisation
I Koncernservice har vi et stærkt fagligt miljø med kompetente og specialiserede medarbejdere inden for finans, løn, indkøb, CSR og forsikring, HR og personalejura. Vi udvikler konstant vores kompetencer og faglighed for at kunne forenkle arbejdsgangene, når vi etablerer nye teknologiske løsninger på tværs af kommunen. Og vi insisterer på, at vores løsninger skaber en reel effekt hos vores brugere på den længere bane. Vi er ca. 700 medarbejdere, der løbende er i dialog med kommunens syv forvaltninger og ca. 45.000 medarbejdere. Vi er med andre ord et administrativt samlingspunkt, der skal sikre en effektiv og intuitiv digital administration for hele Københavns Kommune. Mød os på www.koncernservice.kk.dk.