NGO-partnerskaber øger medarbejderstoltheden

Fire ud af fem medarbejdere bliver mere stolte af deres arbejdsplads, når arbejdspladsen samarbejder med en humanitær organisation. Det viser en undersøgelse foretaget af YouGov for SOS Børnebyerne.

Et partnerskab med en humanitær organisation skaber større stolthed på arbejdspladsen..

Undersøgelsen, der indeholder svar fra 1.010 danskere, har spurgt til danskernes syn på virksomheders samarbejde med humanitære organisationer - et område, der ifølge chef for partnerskaber i SOS Børnebyerne Rune Sandholt, stadig er relativt uudforsket land.

”For mange virksomheder er værdien af et samarbejde med en humanitær organisation stadig en blind plet. Det kan betyde, at virksomhederne ikke udnytter potentialet eller helt afholder sig fra at samarbejde med humanitære organisationer. Og det er ærgerligt, når vi kan se, at virksomheder også får stor værdi ved et partnerskab - eksempelvis øget medarbejderstolthed og styrket kundeloyalitet,” siger Rune Sandholt.

Netop værdi for begge parter er, ifølge Rune Sandholt, afgørende for et langt og stærkt samarbejde.

”Når virksomheden kan se, at den ikke kun hjælper forældreløse og udsatte børn, men også skaber værdi for sig selv, så er grundlaget skabt for et længerevarende samarbejde, som man hele tiden kan styrke og udvikle. Det kommer i sidste ende både virksomheden og sagen til gode."

Udover at øge medarbejderes stolthed viser undersøgelsen også, at forbrugere får et mere positivt syn på virksomheder, når de støtter en god sag – helst i samarbejde med en anerkendt, humanitær organisation.

53 procent af de adspurgte siger, at de ville få et mere positivt syn på en virksomhed, hvis virksomheden tog del i humanitært hjælpearbejde. Tilsvarende mener to ud af tre, at virksomheders arbejde med samfundsansvar er mere troværdigt, når det foregår sammen med en humanitær organisation.

Se flere resultater fra undersøgelsen: http://www.sosbornebyerne.dk/virksomheder/et-partnerskab-der-skaber-værdi/danskerne-ser-positivt-pa-partnerskaber

SOS Børnebyerne er nomineret til "CSR Partnership Prize" ved CSR Awards 2014. Læs mere om SOS Børnebyernes virksomhedspartnerskaber: http://www.sosbornebyerne.dk/virksomheder  

10.12.2018SOS Børnebyerne

Sponseret

Ny fotobog med verdensmålene som poetisk ramme

18.06.2018SOS Børnebyerne

Sponseret

Globalt partnerskab sikrer 1100 udsatte børn en tryg opvækst og en god fremtid

12.05.2016SOS Børnebyerne

Sponseret

Danskernes vilje til at hjælpe er større end nogensinde før

19.10.2015SOS Børnebyerne

Sponseret

Forretningsdrevet CSR - Muligheder & udfordringer på det afrikanske marked

08.10.2015SOS Børnebyerne

Sponseret

SOS Børnebyerne vinder partnerskabspris

20.08.2015SOS Børnebyerne

Sponseret

SOS Børnebyerne er nomineret til CSR-pris