Kavli øger velgørenhedsbeløb

I anledning af Kavlis 125 års fødselsdag fordobler saftevandsproducenten sin donation til velgørenhed. Medarbejderne bestemmer hvem, der skal tilgodeses.

17.10.2013

CSR.dk

Det er Kavlis medarbejdere, der bestemmer hvilken humanitær organisation eller forening, pengene skal gå til. Foto: Kavli.

Saftproducenten Kavli fordobler sin årlige velgørenhedsdonation fra 500.000 kroner til 1.000.000 kroner. Virksomheden fylder 125 i år, og det er i den anledning, virksomheden har valgt at øge sit bidrag til velgørenhed.

Læs også: Bilka lancerer CSR-projekt

Det er Kavlis 75 medarbejdere, der bestemmer, hvad pengene skal gå til inden for humanitære organisationer og foreninger, som har et ikke-kommercielt fokus. Administrerende direktør i Kavli Finn Høy Houengaard glæder sig over det nyt tiltag.

Sidste år donerede Kavli 400.000 kroner til Danske Hospitalsklovne. Foto: Kavli.

“Både ledelse og medarbejdere i den danske organisation er stolte af, at vores donation rykker op i en ny liga. Det bunder i medarbejdernes ønsker om at prioritere velgørenhed højere og er derfor et bevidst valg”.

Læs også: Millionbevilling fra Velux Fonden til ’Hvad gør vi nu’

Kavli donerer 40-50 procent af koncernens udbytte til Kavlifondet, der donerer penge til humanitært arbejde, kunst og kultur samt forskning. Den nye fordoblede donation skal gives til organisationer eller foreninger, der normalt har vanskeligt ved at få tilskud fra andre.

Sidste år donerede medarbejderne 400.000 kroner til Danske Hospitalsklovne og 100.000 kroner til Hus Forbi. Forrige år gik 400.000 kroner til PS Landsforeningen mod Spiseforstyrrelser. 

Navnene på de tilgodesete organisationer bliver offentliggjort i december, hvor pengene samtidigt bliver overrakt.

Dansk Standard

Sponseret

DSB anvender ISO 14001 til at skabe struktur på deres arbejde med bæredygtighed

Rambøll A/S

Sponseret

Final Call: ESRS Deep-dive webinar

Relateret indhold

23.04.2025Schneider Electric

Sponseret

Casper skal til EM i elektrikerfaget: ”Jeg er mere end bare en elektriker”

16.04.2025CSR.dk

Der er meget mere at hente i ansvarlig markedsføring

16.04.2025Schneider Electric

Sponseret

Schneider Electric anerkendt som nr. 1 inden for liquid cooling

11.04.2025CSR.dk

Klimavenlig kampagne skal få turister til Aarhus

09.04.2025UN Global Compact Network Denmark

Sponseret

Studentermedhjælper med stærke evner inden for eventafvikling og -koordinering

09.04.2025Toms Gruppen A/S

Sponseret

Toms Gruppen viser fremskridt på alle strategiske bæredygtighedsområder

31.03.2025CSR.dk

ESG-kommunikation med nyt bagtæppe

31.03.2025Creative ZOO

Sponseret

Værdiskabende rapportering: Sådan sikrer I det gode samarbejde

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle