H&M vinder modebranchens CSR-pris

H&M har vundet årets CSR-pris ved modebranchens officielle prisuddeling, ELLE Style Awards, for sin linje af dametøj og accessories.

H&M vandt årets CSR-pris i skarp konkurrence med Hummel og undertøjsfirmaet Underprotection. Foto: Hanne Juul. .

20.05.2014

CSR.dk

Ved modebranchens officielle prisuddeling, modemagasinets ELLE’s Style Awards, der fandt sted i DR’s Koncerthus i aftes, blev årets CSR-pris uddelt. Prisen gives til en modevirksomhed, der formår at nå ud til forbrugeren med sit bæredygtige eller socialt ansvarlige budskab.

Læs også: Her er årets nominerede til modebranchens CSR-pris

Vinderen af CSR-prisen blev den svenske tøjgigant H&M med sin Conscious Exclusive Collection 2013. H&M vandt i tæt kapløb med de to øvrige nominerede undertøjsfirmaet Underprotection og Hummel. Prisen blev overrakt af administrerende direktør for Danish Fashion Institute, Eva Kruse, og minister for børn, ligestilling, integration og sociale forhold, Manu Sareen.

”Det er en kæmpe anerkendelse for det arbejde, vi gør inden for bæredygtighed. Vi arbejder rigtig meget med bæredygtighed både i vores materialer og i vores kollektioner – helt ud i produktionsleddet. Og det betyder rigtig meget for en stor virksomhed som H&M, at vi får denne anerkendelse for det arbejde, vi gør”, siger Marlene Hyre-Dybbro, PR-chef for H&M i Danmark.

Prisen gives til en modevirksomhed, der arbejder med eller skaber opmærksomhed omkring bæredygtighed, økologi og/eller social ansvarlighed på en sådan måde, at den formår at nå ud til den danske modeforbruger og bevidstgør om, at der findes et valg.

Læs også: Topmøde om bæredygtig mode i København

Det er første gang, at årets CSR-pris bliver uddelt til ELLE Style Awards, der i alt uddeler 16 priser. I juryen sidder flere af de internationale chefredaktører fra ELLE-netværket sammen med danske branchefolk.

- JKK 

Dansk Standard

Sponseret

DSB anvender ISO 14001 til at skabe struktur på deres arbejde med bæredygtighed

Rambøll A/S

Sponseret

Final Call: ESRS Deep-dive webinar

Relateret indhold

23.04.2025Schneider Electric

Sponseret

Casper skal til EM i elektrikerfaget: ”Jeg er mere end bare en elektriker”

16.04.2025CSR.dk

Der er meget mere at hente i ansvarlig markedsføring

16.04.2025Schneider Electric

Sponseret

Schneider Electric anerkendt som nr. 1 inden for liquid cooling

11.04.2025CSR.dk

Klimavenlig kampagne skal få turister til Aarhus

09.04.2025UN Global Compact Network Denmark

Sponseret

Studentermedhjælper med stærke evner inden for eventafvikling og -koordinering

09.04.2025Toms Gruppen A/S

Sponseret

Toms Gruppen viser fremskridt på alle strategiske bæredygtighedsområder

31.03.2025CSR.dk

ESG-kommunikation med nyt bagtæppe

31.03.2025Creative ZOO

Sponseret

Værdiskabende rapportering: Sådan sikrer I det gode samarbejde

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle